Egri Csillagok - társasjáték
2022.10.01.

így készültek az Egri Csillagok társasjáték grafikái

A KéKjáték kiadó Egri Csillagok című történelmi társasjátékához készített csapatunk grafikákat. A doboz, a tábla, és a szereplők illusztrációi, valamint az ikonok, a kártyák grafikáiért is mi feleltünk.

Kidolgozás

Az illusztrációkat Wacom Cintiq 32 Pro érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem. A komplex feladat miatt itt nem térek ki részletesen minden egyes rajz elkészítésére, csak a készítés során alkalmazott alap technikát írom le.

Az illusztrációk készítése során folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé. Szinte minden esetben a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket.

A sok réteget nem szeretem, mert bizonyos mennyiség felett csak kavarodást okoz, és növeli a hibalehetőségeket .Ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni. Előfordul, hogy olyan változtatásoknál, mikor én sem vagyok teljesen biztos az eredményben, esetleg szeretném megmutatni a megrendelőnek a változást, a meglévő réteg fölé létrehozok egy újabbat, és csak akkor olvasztom össze, mikor már elégedett vagyok a módosítással. Az alkalmazásban erre külön gomb is van, a munka réteg tartalmát beleolvasztja az alatta levő rétegbe, a munka réteg pedig újra üres lesz.

Ahol szükséges, egyszínű, határozott körvonalú felületeket alakítok ki különálló rétegeken, melyeket kijelölve egyszerűen és gyorsan kezelhető maszkokat kapok. A rajzprogram ebben is sokat segít, hiszen úgy tudok egy-egy ilyen referenciaréteg alapján kijelölni, hogy közben nem kell réteget váltanom, hanem végig a munkarétegen dolgozomvalamint ugyanilyen hasznosak a gyorsan kijelölhető maszkrétegek is.

Az alábbi rétegrenddel dolgoztam

  • Keretek -  a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
    Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom.
  • Vázlatok
    Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket.
  • Szürke
    Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a tónusértéket. Sajnos nem teljesen pontosan a tónust adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó.
  • Kiegészítő fények
    Fényfoltok, csillogások.
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít térben elhelyezni a szereplőket.
  • Szereplők és tárgyak
    Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni.
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között.
  • Háttér
    Ha szükséges ez is több rétegből álló csoport.
  • Maszkok
    Határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek.
  • Alap réteg
    A képre jellemző alapszínel töltöm ki.

Leggyakrabban használt eszközök

  • G-pen
    Alap kör ecset.
  • Flat Color (G-pen alapján készítettem)
    Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa.
  • Basic Round (G-pen alapján készítettem)
    A Flat Colorhoz nagyon hasonló ecset, lágyabb kontúrokkal és erősebb összemosó hatással.
  • Impressionist (Saját készítésű ecset)
    Váltakozó irányú, méretű, fedettségű foltokkal kialakított felületet festek vele
  • Airbrush
    Lágy, összemosott hatásokat készítek vele.
  • Bristle (Saját készítésű ecset)
    Ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele.
  • Colored Pencil, Design Pencil, Charcoal és Pastel
    Textúrázott hatásokat készítek vele.
  • Blend (ezen belül többféle változat)
    Összemosásokhoz használom.

Cintiq beállítások


A projektben részt vettek

Pozsgay Gyula
tervezés, előkészítés, vázlatok, illusztrációk, grafikai tervezés

Pozsgay Gábor
tervezés, előkészítés, grafikai tervezés

Darabont Gergely
szabály, nyomdai előkészítés