Red Dragon társasjáték
2019.06.03.

így készültek a Red Dragon illusztrációk

Az A-games társasjáték kiadó megtisztelő módon, évek óta minket választ társasjátékai illusztrátoraként. Ezúttal, a Sakura után ismét, egy keleti témájú játék, a Red Dragon képi világának megalkotásához kértek fel. A játékhoz készített illusztrációkat leginkább történelmi alapú fantasy témába sorolom.

Alapok

Az illusztrációkat nyomdai felhasználásra készítettük, ehhez a felhasználásnak megfelelően a kért fizikai méretre terveztük az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva. A doboz grafikáját 600 DPI, a kártyák rajzait 900 DPI felbontásban rajzoltam.

A grafikákhoz szokás szerint még a folyamat elején elkérjük azokat a szükséges kiegészítő vizuális elemeket, melyeket meg kell jeleníteni a képeken. Az A-games esetében ezeket az elemeket később Szőgyi Attila helyezi el a képen, ezért a tervezett elrendezés (layout) ismerete nagyon fontos, hogy a kompozíciókat már ehhez tudjuk kialakítani.

Ezekhez az illusztrációkhoz inkább a képregényeknél megszokott eszközöket, és rétegrendet választottam, mert úgy éreztem, hogy ehhez a stílushoz ez lesz a megfelelő.


Vázlat

A vázlatokat digitális technikával, táblamonitoron készítettem. Ezzel a módszerrel már nem csak a főbb vonalakat, hanem a nagyobb kontraszt és színfoltokat is fel tudok rakni a vázlatra, ami jobban visszaadja a tervezett hangulatot.

Referenciának főleg japán és kínai sárkányábrázolásokat gyűjtöttem, majd kevertem bele minimális európai hatást is.


Kidolgozás

Az képregényt Wacom Cintiq 27QHDT érintőkijelzős táblamonitoron és Clip Studio Paint program segítségével készítettem. Ez a szoftver kifejezetten képregények, képregény jellegű illusztrációk készítésére lett fejlesztve, ezt szinte minden funkcióján érezni lehet. Az oldalbeállítások tartalmazzák a későbbi nyomtatáshoz szükséges paramétereket, és rendkívül sokoldalú, hasznos vonalzókat és segédvonalakat lehet beállítani. A különböző maszkok használata jól átgondolt, rendkívül felhasználóbarát rendszer, sokat gyorsít a rajzolás folyamatán.

Első lépésben a háttér körvonalait húzom ki, majd az előtérben lévő szereplők és tárgyak körvonalait külön rétegeken. A körvonalakhoz létrehozom a megfelelő maszkokat, és megkapják az alászínezést is. Az alászínezéssel nem csak az alapszíneket határozom meg, hanem ez a réteg egyúttal gyorsan kiválasztható maszkként is működik a részletek kidolgozása során. Következő munkafázisban párhuzamosan dolgozom a kisebb vonalkázásokon, a színezésen, és az árnyékoláson.

A program rendkívül felhasználóbarát, legkedveltebb opcióim a “draft” és a “reference” rétegbeállítások, melyekkel töredék idő alatt lehet kiválasztani, hogy milyen felületen szeretnék dolgozni, mindezt anélkül, hogy váltanom kellene a rétegek között. Nagyon könnyen kezelhető, sokféle segédvonalat, vonalzót lehet létrehozni, egyszerűek a kitöltöminták, raszterminták, gradiensek is. 


Rétegrend

A Clip Studio Paintben egy hátteret, szereplőt, vagy egyéb objektumot az alábbi rétegekből építek fel:

  • Szűrők
    Amikor valamilyen általános hatást, például enyhén szépia árnyalatú öregítést, szeretnék létrehozni egy teljes képkockán, az a megszokott módon megrajzolt panel fölé helyezett szűrőréteggel nagyon egyszerűen megvalósítható.
  • Felülfestés
    Olyan csillogás, fény, köd, por, effektus, ami a kontúrvonalakra is ráfed.
  • Körvonalak - csak fekete
    Az alakzatok fő körvonalai.
  • Vékony vonalak - csak fekete
    Vékonyabb kontúrok, sraffozások, vonalkázások. Ezt azért szoktam külön készíteni, hogy az alászínezésnél egyszerűbb legyen kitölteni a felületeket.
  • Automatikus effektusok
    raszterminták, sugarak, párhuzamos sraffozás, koncentrikus körök, egyéb minták
  • Részletek
    Különböző kisebb minták, feliratok, dekorációk.
  • Színezés
    Az alapszínektől eltérő színek, fények, árnyékok, átmenetek.
  • Alászínezés - Reference layer
    Maszkként is használható alapszínek.
  • Vázlat - Draft layer
    Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket
  • Panel alapszín

Leggyakrabban használt eszközök

  • G-pen
    Alap kihúzó ecsetnek használom.
  • Soft és Hard Airbrush
    Lágy szélű foltokat festek vele.
  • Blend
    Összemosáshoz használom.
  • Fill
    Kitöltő eszköz, legtöbbször úgy használom, hogy más rétegeket is figyelembe vesz a kontúr meghatározásához.
  • Effect
    Textúrák, sorminták kialakításhoz használom.
  • Selection
    Kijelölő eszköz, leggyakrabban úgy használom, hogy a referencia réteg alapján jelöljön ki.

Cintiq beállítások


A projektben részt vettek

Pozsgay Gyula
tervezés, előkészítés, vázlatok, illusztrációk, grafikai tervezés, nyomdai előkészítés

Hudák Éva
előkészítés