Prehistory társasjáték
2018.05.10.

Így készültek a Prehystory társasjáték illusztrációk

Az A-games - Prehystory című társasjátékához készítettünk illusztrációkat.


Alapok

Az illusztrációt / illusztrációkat digitális felhasználásra készítettük , ehhez a végfelhasználásnak megfelelően a kért felbontásra terveztük az anyagot. Maga a rajz általában dupla felbontában készül, a végleges kép így részletesebbnek tűnik a kicsinyítés során.

Az illusztrációt / illusztrációkat nyomdai felhasználásra készítettük , ehhez a végfelhasználásnak megfelelően a kért fizikai méretre terveztük az anyagot, a gyártáshoz szükséges kifutókkal is számolva. A pixeles rajz mérettől függően 300-900 DPI méretben készül. 

A grafikákhoz még a folyamat elején elkérjük azokat a szükséges kiegészítő vizuális elemeket, melyeket meg kell jeleníteni a képeken. Ha ezeket később, más grafikus helyezi el a képen, akkor a tervezett elrendezés (layout) ismerete nagyon fontos, hogy a kompozíciókat már ehhez tudjuk kialakítani.


Vázlat

A szereplők vázlatait hagyományos technikával, ceruzával papíron készítettem. A ceruzarajzot beszkennelve már számítógépen folytattam a munkát.

  

A dobozvázlatot digitális technikával, táblamonitoron készítettem. Ezzel a módszerrel már nem csak a főbb vonalakat, hanem a nagyobb kontraszt és színfoltokat is fel tudok rakni a vázlatra.


Kidolgozás

Az illusztrációt / illusztrációkat Wacom Cintiq 27QHDT érintőkijelzős táblamonitoron és Corel Painter program segítségével készítettem. A Painter ecsetkezelése nagyon közel áll a stílusomhoz, kifejezetten szeretek ezzel a programmal dolgozni.

Első lépésben a hátteret építem fel nagyobb foltokból, és folyamatosan haladok a finomabb részletek felé. A háttérnél előszeretettel használom azokat az ecseteket, melyek véletlenszerűen változtatják a színűket és így sajátos festett mintázatot adnak az alapnak. A növényzethez, sziklákhoz, és hasonló naturális képi elemekhez természetes fraktálmintázatú papírtextúrákat használok.

Az illusztráció készítése során folyamatosan haladok a térben egyre közelebb lévő dolgok felé. Szinte minden esetben a nagyobb foltokból indulok el, így meghatározva a fontosabb fényes és árnyékos részeket, majd egyre részletesebben kidolgozom a felületeket.

A sok réteget nem szeretem, mert bizonyos mennyiség felett csak kavarodást okoz, és növeli a hibalehetőségeket. Ezért igyekszem mindig csak a szükséges minimumot használni. Előfordul, hogy olyan változtatásoknál, mikor én sem vagyok teljesen biztos az eredményben, a meglévő réteg fölé létrehozok egy újabbat, és csak akkor olvasztom össze, mikor már elégedett vagyok - vagy a megrendelő - a módosítással

Ahol szükséges, egyszínű, határozott körvonalú felületeket alakítok ki különálló rétegeken, melyeket kijelölve egyszerűen és gyorsan kezelhető maszkokat kapok.

Jellegzetes perspektívával rendelkező ábrák, főleg épületek esetén, a perspektíva segédvonalakat is igénybe veszem, ez ennél a képnél is hasznos segítséget nyújtott.


Az alábbi rétegrenddel dolgoztam

  • Keretek -  a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
    Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom
  • Vázlatok
    Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket
  • Szürke
    Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a tónusértéket. Sajnos nem pontosan a adja vissza, mert egyszerűen az RGB értékek átlagát veszi, de viszonyítási alapnak jó.
  • Kiegészítő fények
    fényfoltok, csillogások
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít térben elhelyezni a szereplőket
  • Szereplők és tárgyak
    Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni
  • Atmoszférikus réteg
    Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között
  • Háttér
    Ha szükséges ez is több rétegből álló csoport.
  • Maszkok
    határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek
  • Alap réteg
    A képre jellemző alapszínel töltöm ki

Leggyakrabban használt eszközök

  • Flat Color és Scratchboard Tool
    Alap színező ecset, kisebb nyomáson a meglévő színeket is összemossa
  • Basic Round
    A Flat Colorhoz nagyon hasonló ecset, lágyabb kontúrokkal és erősebb összemosó hatással
  • Impressionist -  módosított
    Saját készítésű ecset, az Impressionist ecsetből alakítottam át, véletlenszerű, néhány százalékos árnyalat-, színezet-, és telítettségváltozással
  • Digital Airbrush
    lágy, összemosott hatásokat készítek vele
  • Fine Feathering Oils és Captured Bristle
    ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele
  • Grainy Brush és Blunt Hard Pastel
    erősen textúrázott hatásokat készítek vele
  • Just Add water és Glazing Blender
    összemosásokhoz használom
  • Glow
    Csak fényesít, a világító vonalakat, foltokat rajzolom vele

Cintiq beállítások


A projektben részt vett

Pozsgay Gyula
tervezés, előkészítés, vázlatok, illusztrációk, grafikai tervezés