Így készültek a Hunyadi - A nándorfehérvári diadal című társasjáték illusztrációi
A Kard és Korona, avagy KéKjáték kiadó megbízásából volt alkalmam részt venni Hunyadi legendás győzelmét feldolgozó társasjáték grafikájának kialakításában.

Borító
Először a borító elkészítésének álltunk neki, amihez a címfeliratot a készülő projekt beharangozó eseménye miatt már korábban elkészítettük.
Első körben egy kompozíciós vázlatot készítettem, majd több körben, gyakran a képernyőt megosztva a megrendelővel közösen finomítottuk az elképzelést. A részletek kidolgozásakor pedig fontos szerep jutott Limpár Péter történésznek is.


Főszereplők
A játéknak négy főszereplője van, Hunyadi János, Szilágyi Erzsébet, Szilágyi Mihály, és Kapisztrán János (Giovanni da Capestrano).
Mivel egyik szereplőről sincs teljesen hitelesnek tekinthető ábrázolás és pontos személyleírás, ilyenkor a több forrásból származó részleteket vegyítjük a fantázíváal és aművészi szabadsággal. Bár a cél egy lehetőség szerinti hiteles ábrázolás, ugyanakkor figyelembe vesszük azt is, hogy egy modern társasjátékról van szó, ahol a legfontosabb szerepe a játszhatósághoz nélkülözhetetlen gyors vizuális információnak van.



Tábla
Hogy jobban meg tudjuk ismertetni a játékosokkal a nándorfehérvári csata körülményeit, a játéktábla hátoldalát úgy terveztük meg, hogy az ostrom alatt álló vár tágabb környezetét is meg tudjuk mutatni.


Eszközök
Az illusztrációkat ezúttal is a Clip Studio Paint alkalmazásban készítettem el Wacom Cintiq Pro 27 táblamonitoron rajzolva.
Ahol szükséges, egyszínű, határozott körvonalú felületeket alakítok ki különálló rétegeken, melyeket kijelölve egyszerűen és gyorsan kezelhető maszkokat kapok. A Clip Studio Paint ebben sokat segít, hiszen úgy tudok egy-egy ilyen referenciaréteg alapján kijelölni, hogy közben nem kell réteget váltanom, hanem végig a munkarétegen dolgozom.
Az alábbi rétegrenddel dolgoztam
- Keretek - a tipográfia elhelyezését és a kifutók méretét jelzi
Ezt a réteget főleg a kompozíció elrendezéséhez használom, legtöbbször kikapcsolva hagyom - Vázlatok
Ezt a réteget a végső fázisban már lekapcsolom, de a kezdeti fázisokban ez alapján viszem fel a fő formákat és a nagyobb részleteket - Szürke ellenőrző réteg
Ennek a rétegnek a bekapcsolásával ellenőrzöm a túnusértéket. - Kiegészítő fények
fényfoltok, csillogások - Atmoszférikus réteg
Por, füst, pára, segít térben elhelyezni a szereplőket - Szereplők és tárgyak
Ez általában több réteg, a fontosabb egységeket külön kezelem, de igyekszem mindig a lehető legkevesebb réteggel dolgozni - Atmoszférikus réteg
Por, füst, pára, segít kialakítani a mélységet az előtér szereplői és a háttér között - Háttér
Ha szükséges ez is több rétegből álló csoport. - Maszkok
határozott kontúrokhoz használt kijelölhető felületek - Alap réteg
A képre jellemző színátmenettel töltöm ki
Leggyakrabban használt eszközök
Saját késztésű eszkozeimet használom legtöbbször, ezek itt elérhetők.
- Universal Paintbrush (Saját készítésű ecset)
Gyorsan paraméterezhető, általános célú ecset - Airbrush
lágy, összemosott hatásokat készítek vele - Universal Bristle (Saját készítésű ecset)
ecsetszerű textúrával, összemosott hatásokat készítek vele - Blend (ezen belül változó eszköz)
összemosásokhoz használom
A grafikák elkészítésében részt vettek
Pozsgay Gyula
illusztráció
Darabont Gergő
grafikai tervezés
Limpár Péter
történész